יום שבת, 24 באוקטובר 2009

רפלקציה כללית מה 3/9 עד 15/10

ביום הראשון שנכנסתי לכיתה הרגשתי שאני עם הרבה ביטחון עצמי , להפך מפעמים קודמים לא פחדתי הפעם אלא להפך הרגשתי שאני רכשתי את כל המיומניות ללימדה מוצלחת לתלמידים והמיומניות הכי מוצלחות בשביל להחזיק את התלמידים (בפועל יש לי עוד הרבה ממה ללמוד ולרכוש מהמיומניות האלה ) . אבל העיקר שלא היה לי אותו הרגש כמו שהיה לי כמו לפני שנתיים וכמו לפני שנה, אני לימדתי הפעם ולפי תוכנית הלימודים שלנו למדתי על שני מושגים שהם חשובים ושהם הבסיס לחומר שאנו נלמד . וכך הסברתי לתלמדים ויחד עם התלמידים הצלחתי לבנות איתם את הטבלה של מסה ומשקל שמכילה מה ההבדלים ואיך מודדים ומה המ היחידות שלהם . וכך זה נגמר . וכמו כן התחלתי בדרך של שנה שברה שאני כבר נההוג להשתמש בה והיא להגיע לרגש של התליד ובאותו זמן להגיע לראש שלו .
היום אחרי חודשים מההתחלה אני מרגיש שאני מסתדר יותר מאיך שהתחלתי , וכנראה שהדרך שלי כן עבדה ( למרות שזה לא נותן לי לעשות הכללה ) . אבל אני יכול להגיד שהגעתי למצב שבניתי עם התלמידים כשר מוצלח שנשאר בגבולות . שזה אומר שבכיתה אני לא תדמית למורה הקשוח שלא מחייך וצועק אני גם מדי פעם צוחק איתם מסביר להם דוגמאות מהעולם שלהם קשר כזה לא קל לבנות זה לוקח הרבה זמן אבל אנחנו צריכים להתגבר . ( וקשר הזה אני כבר הצלחתי לבנות למשל עם הכיתה של רומן בשני שיעורים אבל זה לא תלוי בזמן ).
וזה כולל גם שהם יפנימו את החומר ולפי איך שאני רואה שזה נותן להם להפנים יותר .

אין תגובות: