בשיעור הראשון שנכנסתי הייתי קצת לחוץ כמ כל מורה שנכנס לשיעור הראשון כי לדעתי הוא השיעור שקובע איך יהיה הקשר שלך עם התלמידים מצד אחד ומצד שני איך אתה תזרום איתם בחומר מהסיבה שהם מנסים בכל מני שיטות לבדוק את המורה , וא הופתעתי שיותר מחצי מהכיתה הם היו התלמידים שלי משנה שעברה , וזה נתן לי להיות יותר רגוע .היום אחרי חודשיםם מההתחלה אני רואה שאפילו אני מסתדר איתם יותר מאיך שהתחלתי , כי עבדתי לפי שיטה שאני כן אוהב והיא להגיע לראש של התליד ולבנות קשר איתם ( נכון שהוא נשאר בגבולות של מורה ותלמיד ) שזה אומר שבכיתה שלי אני לא תדמית למורה הקשוח שלא מחייך וצועק ......פשוט אני גם מדי פעם צוחק איתם ולפעמים נכנס איתם לדוגמאות ולדברים מהעולם שלהם ( ואת האמת שגם הגיל שלי עוזר לי להבין את עולמם) .את הקשר הזה לא היה קל לבנות אותו זה היה קשר שיטתי ובכמה שלבים בשביל גם שאני אשמור על הגבולות וגם שהם לא רגישו שהשיעור הוא שיעור חופשי ( ז"א שיש הבל בין שיעור שכיף ללמוד והיות בו ובין שיעור של כיף שהוא בכלל מין שיעור חופשי ) .מבחינה לימודית וחומר אני עובר איתם טוב מאוד בחומר וגם אחרי בדיקות אני רואה שיש הפנמה . היום אני עומד על הדלת של אנרגית חום למרות שאני לא מתחיל בה כי אני רוצה לכנס איתם יותר לעומק לדוגמאות וניסויים מחיי יום יום בשביל שהפנמה תהיה יותר גדולה .אז רואים שגם הקשר הטוב עם התלמידים וגם החומר שאני ככל האפשר מנסה להעביר אותו כעניין של כיף ומסקרן ולזה לפעמים אני נכנס לדברים מחיי היום יום , וגם זה שאני מקפיד בכיתה שיעתיקו ויעשו חזרה יום לפני השיעור .לגבי המורה עצמו יסאר :אני רואה שיש שיפור טוב משיעור לשיעור כי כל הזמן אני מבין דברים חדשים מתפיסת עולמם , לומד איך להחזיק הכיתה קצר , כל התנאים האלה מראות לי הצלחה וגדולה מאוד .
יום רביעי, 19 בנובמבר 2008
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה